Περιγραφή Μαθήματος
Γιατί θερμαίνω ζαχαρόνερο, προκειμένου να φτιάξω σιρόπι; Μπορώ να διαλύσω την ίδια ποσότητα αλατιού στο νερό και στο λάδι; Μια μπύρα πότε δημιουργεί περισσότερο αφρό όταν την αδειάζουμε σε ποτήρι ; Όταν είναι ζεστή ή κρύα; Όλα τα παραπάνω είναι το αποτέλεσμα της ποσότητας διαλύτη , του είδους διαλυμένης ουσίας καθώς η κάθε φυσική κατάσταση ουσίας συμπεριφέρεται διαφορετικά ανάλογα με της συνθήκες του περιβάλλοντος. Στο κεφάλαιο αυτό λοιπόν θα γνωρίσετε τις βασικές αρχές διαλυτότητας καθώς και τις κατηγορίες που ταξινομούνται τα διαλύματα ανάλογα με την ποσότητα της διαλυμένης ουσίας. Κάθε ενότητα συνοδεύεται από λυμένα παραδείγματα και προβλήματα. Ένα σύντομο κουίζ ακολουθεί κάθε ενότητα για να βοηθήσει στη μεγιστοποίηση της μάθησης και της διατήρησης.
Απαραίτητες Γνώσεις
Δεδομένου ότι η χημεία είναι μια ποσοτική επιστήμη, απαιτείται μια λειτουργική γνώση της άλγεβρας του γυμνασίου. Εάν οι δεξιότητές σας στα μαθηματικά είναι αδύναμες , πρέπει να φρεσκάρετε την μέθοδο των τριών καθώς και την επίλυση συστημάτων. Επιπλέον απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζεται τις βασικές έννοιες των μειγμάτων ( τι είναι διάλυμα , μείγμα , διαλύτης , διαλυμένη ουσία κλπ) καθώς και την έννοια της περιεκτικότητας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Να ταξινομείς την ύλη σε κατηγορίες (καθαρή ουσία – μίγμα, ομογενές – ετερογενές μίγμα, ένωση – στοιχείο), να διακρίνεις τις διαφορές αυτών. Να αναγνωρίζεις, σ’ ένα σύνολο ουσιών σε ποια κατηγορία ανήκει κάθε ουσία.
- Να εκφράζεις ποσοτικά την περιεκτικότητα ενός διαλύματος και να υπολογίζεις την περιεκτικότητα ενός διαλύματος από την ποσότητα του διαλύτη και της διαλυμένης ουσίας.
- Να ορίζεις τι είναι διαλυτότητα ενός σώματος και να αναφέρεις τους παράγοντες που την επηρεάζουν.
Course Features
- Διαλέξεις 6
- Quiz 1
- Διάρκεια 2 Ώρες
- Επίπεδο Beginner
- Γλώσσα Ελληνικά
- Μαθητές 0
- Εργασίες Yes
Ύλη Μαθήματος
- 1 Section
- 6 Lessons
- Lifetime