Back

Χημεία…Α Λυκείου;;

       Ένα εύλογο ερώτημα για τους περισσότερους από εσάς είναι αν θα πρέπει να στραφείτε στην λύση του φροντιστηρίου , μιας και οι καλοί βαθμοί του γυμνασίου δίνουν αυτοπεποίθηση και έπαρση σε ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών. Πολλοί από τους γνωστούς και φίλους σας ενδεχομένως να έχουν κάνει ήδη εγγραφή σε κάποιο φροντιστήριο. Πρέπει να κάνετε όμως και εσείς το ίδιο;

        Μην ξεχνάτε πως ο τρόπος μελέτης που θα πρέπει να κάνετε στο λύκειο , είναι τελείως διαφορετικός από αυτό που κάνατε μέχρι τώρα. Στο λύκειο οι μαθητές πρέπει να διαβάζουν μεθοδικά (όχι να αποστηθίζουνε) και από την πρώτη κιόλας χρονιά να αρχίζουν να καλλιεργούν την κριτική τους σκέψη. Είναι απολύτως λογικό την σημερινή εποχή πολλοί γονείς να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν σε ένα πολυδάπανο έξοδο όπως το φροντιστήριο , κάτι που όμως δεν θα πρέπει να σταματήσει την θέληση που έχετε να πετύχετε τον στόχο σας. Εάν όμως μπορούν να καλύψουν αυτό το έξοδο είναι καθαρά δική σας απόφαση το τι θα κάνετε και αν ναι ποια μαθήματα θα επιλέξετε. Στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως η πλειονότητα των μαθητών αφήνει την Χημεία έξω από τις πρώτες τους επιλογές. Πριν λοιπόν πάρετε την όποια απόφαση να ξέρετε πως η διαφορά Γυμνασίου-Λυκείου στο μάθη-

μα της Χημείας είναι χαώδης. Τέρμα η αποστήθιση , τέρμα οι μονολεκτικές απαντήσεις και η απλή αριθμητική. Στην Α λυκείου θα διδαχτείτε τις θεμελιώδεις αρχές , τις οποίες και θα πρέπει να μπορείτε να τις εξηγείτε αναλυτικά. Έννοιες όπως Περιοδικός Πίνακας , Αριθμός Οξείδωσης , Γραφή Χημικών Αντιδράσεων , Στοιχειομετρικοί υπολογισμοί οι οποίοι είναι προαπαιτούμενο  κομμάτι της Γ λυκείου. Και δυστυχώς αυτές οι γνώσεις θεωρούνται αυτονόητες για την εμβάθυνση στο αντικείμενο και την επιτυχία. Θέλει υπομονή και προσπάθεια για να γίνει κτήμα σας η Χημεία και να αποδώσετε το μέγιστο στην πανελλαδικές εξετάσεις.

Αυτό που θέλω να πω με λίγα λόγια είναι μην τα αφήνετε όλα για το τέλος λέγοντας δεν πειράζει υπάρχει χρόνος. Ναι χρόνος υπάρχει , αλλά πρέπει να τον εκμεταλλευτείτε σωστά. Είτε λοιπόν επιλέξετε να παρακολουθήσετε μαθήματα Χημείας , είτε αν δεν είναι εφικτό αυτό, και στις δυο περιπτώσεις θα πρέπει από μόνοι σας να φροντίσετε να μην αφήσετε ούτε ένα κενό στο μάθημα αυτό διότι υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να ζητηθεί κάτι που έχει διδαχθεί σε μικρότερες τάξεις.

Είμαι στη διάθεση σας για κάθε ερώτηση.

Τσομπανίδης Παναγιώτης
Χημικός

Σκέψου Πριν Επιλέξεις

Θέμα Άρθρου: Καθηγητές & Μελέτη. Τα Κλειδιά για Επιτυχημένες Εξετάσεις

Η περίοδος της εκπαίδευσης αποτελεί κρίσιμο κομμάτι στη ζωή ενός μαθητή , όπου η σωστή επιλογή καθηγητών και το σωστό πρόγραμμα μελέτης μπορούν να καθορίσουν την επιτυχία των εξετάσεών του. Η εκπαίδευση δεν περιορίζεται μόνο στη μεταφορά γνώσεων, αλλά επίσης στην ανάπτυξη επιστημονικής σκέψης, αναλυτικής ικανότητας και κριτικού συλλογισμού.

Ο καθηγητής αποτελεί τον κλειδί για την κατανόηση και την εφαρμογή των επιστημονικών εννοιών. Ενώ ορισμένοι μαθητές είναι ικανοί να μάθουν από τον οποιονδήποτε ,  άλλοι ωφελούνται περισσότερο από την αλληλεπίδραση με εκπαιδευτικούς που είναι ενθουσιώδεις, έμπειροι και διατεθειμένοι να θυσιάσουν προσωπικό χρόνο για τους μαθητές τους.  Η διαφορά ανάμεσα σε έναν αποτελεσματικό καθηγητή και σε κάποιον που απλά θα παραδώσει την ύλη μπορεί να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για το κατά πόσον ένας μαθητής θα αποφασίσει να ασχοληθεί με την μελέτη ενός μαθήματος.

Εκτός από την επιλογή του κατάλληλου καθηγητή, το πρόγραμμα μελέτης παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο στην επιτυχία των εξετάσεων. Κάθε μαθητής έχει διαφορετικό τρόπο μάθησης και διαχείρισης του χρόνου. Οι επιτυχημένοι μαθητές συνήθως υιοθετούν προσωπικά προγράμματα μελέτης που προσαρμόζονται στις ατομικές τους ανάγκες και δεξιότητες. Ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα μελέτης περιλαμβάνει την προσαρμογή της ύλης του μαθήματος σε μικρά τμήματα για ευκολότερη κατανόηση, τη διατήρηση συγκεκριμένων χρονικών διαστημάτων για τη μελέτη, και την τακτική αναθεώρηση των εννοιών. Επιπλέον, ο μαθητής πρέπει να επιλέξει τον κατάλληλο τόπο για μελέτη, όπου η συγκέντρωση είναι υψηλή και οι διαταραχές ελάχιστες.

Η ισχυρή σχέση μεταξύ καθηγητή και προγράμματος μελέτης είναι ουσιαστική για την επιτυχία. Ένας καθηγητής που προωθεί συνεχή ανάπτυξη και διευκρίνιση των μαθησιακών στόχων, σε συνδυασμό με ένα πρόγραμμα μελέτης που ενισχύει την πειθαρχία και την αυτοπεποίθηση, δημιουργεί ένα καταλυτικό περιβάλλον για την απόκτηση γνώσεων.  Η αντίληψη ότι η εκπαίδευση δεν είναι απλώς διαδικασία μεταφοράς πληροφοριών, αλλά ένα συνολικό εκπαιδευτικό ταξίδι, υπογραμμίζει τη σημασία της σωστής επιλογής καθηγητή και προγράμματος μελέτης. Με τον σωστό καθοδηγητικό ρόλο και την αποδοτική οργάνωση του χρόνου μελέτης, ο μαθητής μπορεί να επιτύχει όχι μόνο στις εξετάσεις, αλλά και στην ανάπτυξη ευρύτερων δεξιοτήτων που θα τον ωφελήσουν στη μετέπειτα ζωή.

Τσομπανίδης Παναγιώτης
Καθηγητής Χημείας

This will close in 0 seconds